# Otymalizacja silników

By
Lakiś

# Wprowadzenie

Każdy silnik serwerowy wprowadza swoje pliki konfiguracyjne, takie jak bukkit.yml, które można edytować w celu jeszcze większej optymalizacji serwera. Dzięki temu możesz zoptymalizować działanie serwera jeszcze bardziej niż w ustawieniach domyślnych.

# Bukkit.yml

# spawn-limits:

Określa maksymalną liczbę mobów danego typu, które mogą pojawić się w danym obszarze. Zalecana wartość:

spawn-limits:
  monsters: 35
  animals: 10
  water-animals: 5
  water-ambient: 10
  water-underground-creature: 3
  axolotls: 5
  ambient: 3

# ticks-per:

Definiuje częstotliwość, z jaką różne mechaniki serwera są aktualizowane, wyrażoną w tickach. Zalecana wartość:

  animal-spawns: 400
  monster-spawns: 10
  water-spawns: 400
  water-ambient-spawns: 400
  water-underground-creature-spawns: 400
  axolotl-spawns: 400
  ambient-spawns: 400
  autosave: 6000

# Spigot.yml

# save-user-cache-on-stop-only

Określa, czy dane o graczach (cache użytkowników) powinny być zapisywane tylko podczas zatrzymywania serwera, czy ciągle. Zalecana wartość:

true

# entity-activation-range

Określa maksymalną odległość, w jakiej moby i inne byty mogą aktywować swoje AI. Zalecana wartość:

true

# merge-radius

Określa maksymalną odległość, w jakiej byty, takie jak przedmioty czy XP, mogą się łączyć w jedną jednostkę. Zalecana wartość:

item: 4.0
exp:6.0

# nerf-spawner-mobs

Pozwala na ograniczenie AI mobów generowanych przez spawner. Zalecana wartość:

true

# max-tick-time

Definiuje maksymalny czas w tickach, który serwer może poświęcić na przetwarzanie jednej jednostki (np. świata, gracza lub bytu). Zalecana wartość:

tile: 1000
entity: 1000

# arrow-despawn-rate

Określa czas, po którym strzały (strzały z łuku) znikają z gry, jeśli nie trafią w nic. Zalecana wartość:

300

# tick-inactive-villagers

Kontroluje, czy nieaktywni wieśniacy będą przetwarzani przez serwer. Zalecana wartość:

false

# paper-global.yml oraz paper-world-defaults.yml

Obydwa pliki znajdziesz w katalogu /config w plikach serwera.

# max-auto-save-chunks-per-tick

Określa maksymalną liczbę chunków, które mogą być automatycznie zapisywane w każdym ticku serwera. Zalecana wartość:

8

# optimize-explosions

Włącza lub wyłącza optymalizację eksplozji na serwerze. Zalecana wartość:

true

# max-entity-collisions

Definiuje maksymalną liczbę kolizji, które mogą wystąpić jednocześnie między bytami w grze. Zalecana wartość:

2

# despawn-range

Określa maksymalną odległość, w jakiej byty (takie jak moby i przedmioty) mogą być aktywne i widoczne dla graczy. Zalecana wartość:

soft: 28
hard: 96

# prevent-moving-into-unloaded-chunks

Decyduje, czy gracze mogą poruszać się w obszary, które nie zostały załadowane. Zalecana wartość:

true

# armor-stands-tick

Kontroluje, czy stojaki na zbroję (armor stands) mają być aktualizowane w każdym ticku serwera. Zalecana wartość:

false

# anti-xray

Włącza wbudowaną funkcję przeciwko x-ray. Zalecana wartość:

true

# grass-spread-tick-rate

Określa częstotliwość, z jaką trawa rozprzestrzenia się w grze, wyrażoną w tickach. Zalecana wartość:

4