#
Otymalizacja silników

#
Wprowadzenie
Każdy silnik serwerowy wprowadza swoje pliki konfiguracyjne, takie jak bukkit.yml
, które można edytować w celu jeszcze większej optymalizacji serwera. Dzięki temu możesz zoptymalizować działanie serwera jeszcze bardziej niż w ustawieniach domyślnych.
#
Bukkit.yml
#
spawn-limits:
Określa maksymalną liczbę mobów danego typu, które mogą pojawić się w danym obszarze. Zalecana wartość:
spawn-limits:
monsters: 35
animals: 10
water-animals: 5
water-ambient: 10
water-underground-creature: 3
axolotls: 5
ambient: 3
#
ticks-per:
Definiuje częstotliwość, z jaką różne mechaniki serwera są aktualizowane, wyrażoną w tickach. Zalecana wartość:
animal-spawns: 400
monster-spawns: 10
water-spawns: 400
water-ambient-spawns: 400
water-underground-creature-spawns: 400
axolotl-spawns: 400
ambient-spawns: 400
autosave: 6000
#
Spigot.yml
#
save-user-cache-on-stop-only
Określa, czy dane o graczach (cache użytkowników) powinny być zapisywane tylko podczas zatrzymywania serwera, czy ciągle. Zalecana wartość:
true
#
entity-activation-range
Określa maksymalną odległość, w jakiej moby i inne byty mogą aktywować swoje AI. Zalecana wartość:
true
#
merge-radius
Określa maksymalną odległość, w jakiej byty, takie jak przedmioty czy XP, mogą się łączyć w jedną jednostkę. Zalecana wartość:
item: 4.0
exp:6.0
#
nerf-spawner-mobs
Pozwala na ograniczenie AI mobów generowanych przez spawner. Zalecana wartość:
true
#
max-tick-time
Definiuje maksymalny czas w tickach, który serwer może poświęcić na przetwarzanie jednej jednostki (np. świata, gracza lub bytu). Zalecana wartość:
tile: 1000
entity: 1000
#
arrow-despawn-rate
Określa czas, po którym strzały (strzały z łuku) znikają z gry, jeśli nie trafią w nic. Zalecana wartość:
300
#
tick-inactive-villagers
Kontroluje, czy nieaktywni wieśniacy będą przetwarzani przez serwer. Zalecana wartość:
false
#
paper-global.yml oraz paper-world-defaults.yml
Obydwa pliki znajdziesz w katalogu /config
w plikach serwera.
#
max-auto-save-chunks-per-tick
Określa maksymalną liczbę chunków, które mogą być automatycznie zapisywane w każdym ticku serwera. Zalecana wartość:
8
#
optimize-explosions
Włącza lub wyłącza optymalizację eksplozji na serwerze. Zalecana wartość:
true
#
max-entity-collisions
Definiuje maksymalną liczbę kolizji, które mogą wystąpić jednocześnie między bytami w grze. Zalecana wartość:
2
#
despawn-range
Określa maksymalną odległość, w jakiej byty (takie jak moby i przedmioty) mogą być aktywne i widoczne dla graczy. Zalecana wartość:
soft: 28
hard: 96
#
prevent-moving-into-unloaded-chunks
Decyduje, czy gracze mogą poruszać się w obszary, które nie zostały załadowane. Zalecana wartość:
true
#
armor-stands-tick
Kontroluje, czy stojaki na zbroję (armor stands) mają być aktualizowane w każdym ticku serwera. Zalecana wartość:
false
#
anti-xray
Włącza wbudowaną funkcję przeciwko x-ray. Zalecana wartość:
true
#
grass-spread-tick-rate
Określa częstotliwość, z jaką trawa rozprzestrzenia się w grze, wyrażoną w tickach. Zalecana wartość:
4